Przedszkole Nr 72

Przedszkole Nr 72
00-145 Warszawa
Al. Solidarności 72B

tel. 22 621 14 81

Rozkład dnia

7:00 – 8:45

Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne, spontaniczne integrujące grupę.
Indywidualna praca z dziećmi-wspieranie rozwoju dziecka poprzez zabawy, ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela. Poranna gimnastyka w formie zabawy.

8:45 – 9:15
Przygotowanie do posiłku - ŚNIADANIE

Nabywanie umiejętności w zakresie czynności higienicznych, samoobsługowych, kulturalnego zachowania się przy stole. Wyrabianie nawyków i zachowań związanych z przestrzeganiem indywidualnych diet dzieci.
9:15 – 9:30
Przygotowanie do zajęć. Czynności porządkowe i organizacyjne.
9:30 – 10:00  (dzieci młodsze)
9:15 -10:15  (dzieci starsze)

Kierowane zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego   z całą grupą. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą.

 10:00– 10:20 (dzieci młodsze)
10:15 -10:30  (dzieci starsze)

Przygotowanie do posiłku – II ŚNIADANIE

 10:20 – 11:20 (dzieci młodsze)
10:30 -11:20  (dzieci starsze)
Przygotowanie do wyjścia na teren ogrodu przedszkolnego. Przestrzeganie zasad odpowiedniego do pogody ubierania się. Pobyt na świeżym powietrzu. Organizowanie zabaw ruchowych, sportowych z wykorzystaniem sprzętu terenowego i zabawek ogrodowych. Obserwacje przyrodnicze, prowadzenie prac porządkowych i na rabatach kwiatowych.

Spacery, wycieczki rekreacyjno-poznawcze organizowane poza terenem przedszkola (działania dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci).
11:20 – 11:50
Przygotowanie do posiłku - OBIAD I DANIE (zupa)

Utrwalanie nawyków higieniczno-zdrowotnych, samoobsługowych i zasad kulturalnego zachowania. Rozwijanie samodzielności w zakresie spożywania posiłków- przestrzeganie indywidualnych diet.
11:50 – 12:20
Swobodne i inspirowane przez nauczycielkę zabawy dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym.
12:20 – 12:50
Przygotowanie do posiłku - OBIAD II DANIE
Utrwalanie nawyków i zachowań związanych z przestrzeganiem diety.
Czynności higieniczno-porządkowe po zakończeniu obiadu.
12:50- 13:10 (dzieci młodsze)
Przygotowanie do odpoczynku.

Wdrażanie zasad higieny (korzystanie z toalety). Doskonalenie czynności samodzielnego rozbierania i ubierania się.
13:10- 14:20  (dzieci młodsze)
Odpoczynek-drzemka
Słuchanie bajek, baśni czytanych, opowiadanych przez nauczyciela lub słuchanie muzyki relaksacyjnej.
12:50- 14:20  (dzieci starsze)

Zabawy i zajęcia relaksacyjne, wyciszające-muzykoterapia, bajki, opowieści relaksacyjne.

Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności

i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych. Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody. Zabawy według zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań.

Różnorodne zabawy wspierające rozwój dziecka, inspirowane przez nauczycielkę

(z całą grupą, w zespołach lub indywidualnie).

14:20- 15:00
Przygotowanie do posiłku - PODWIECZOREK
Rozumienie i przestrzeganie zasad higienicznego i zdrowego odżywiania się.
Wdrażanie form grzecznościowych.
15:00- 17:30
Swobodne zabawy indywidualne i w małych grupach, wybranymi zabawkami według zainteresowań dzieci. Aktywność twórcza. Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach, wspierające aktywność dzieci w różnych jego sferach rozwoju, dostosowane do potrzeb i umiejętności dzieci. Zabawy ruchowe w sali lub w ogrodzie przedszkolnym.

Odbieranie dzieci z przedszkola. Rozmowy z rodzicami.

 

< Kadra

grupa i
grupa ii
grupa iii
grupa iv

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.